Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over jouw bestelling? Bij de klantendienst van Uitgeverij Houtekiet zijn we er voor jou! Waarschijnlijk vind je je antwoord tussen deze meest voorkomende vragen.
Bestellen & leveren
Gevonden wat je zocht? Bestel in 3 stappen:
1. Plaats een boek in je winkelwagen
Wil je nog meer bestellen? Klik dan op het kruisje (rechts bovenaan). Je boek blijft in je winkelwagen (rechts bovenaan) terwijl je verder winkelt.
2. Vul je gegevens in
Heb je jouw winkelwagen gevuld? Vul je gegevens in en controleer je bestelling.
3. Reken je bestelling af
Je ontvangt binnen 1 uur na betaling een bevestigingsmail van ons.
Geen bevestigingsmail ontvangen?
Na je bestelling ontvang je binnen een uur een bevestiging in je mail. Heb je deze niet ontvangen, neem dan contact op met onze klantendienst (klantendienst@vbku.be).
Wil je jouw bestelling aanpassen?
Tijdens het winkelen zie je rechts bovenaan het symbool van het winkelwagentje. Hier kan je de inhoud van jouw winkelwagen bekijken. Tijdens het winkelen kan je artikelen verwijderen, toevoegen of aantallen wijzigen.
Het is helaas niet mogelijk om een al geplaatste bestelling te wijzigen.
Hoe annuleer ik een bestelling?
Neem contact op met de klantendienst (klantendienst@vbku.be), die zal bekijken of het mogelijk is een bestelling te annuleren. Als je een geannuleerde bestelling toch ontvangt, kan je deze, na contact met de klantendienst, terugsturen en ontvang je een terugbetaling.
Het artikel dat geleverd werd, is niet het artikel dat ik besteld heb. Wat nu?
We streven ernaar alle bestellingen perfect te leveren, maar foutjes kunnen gebeuren. In dat geval zorgen we ervoor dat je zo snel mogelijk een terugbetaling en het juiste artikel ontvangt.
Neem contact op met de klantendienst (klantendienst@vbku.be), om het retourproces te starten. Je kan je bestelling binnen de 14 dagen - te rekenen vanaf de eerste dag volgend op de levering - retourneren op onze kosten.
Mijn aankoop is niet geleverd of is onderweg beschadigd. Wat kan ik doen?
Neem contact op met onze klantendienst (klantendienst@vbku.be), dan zorgen wij voor een oplossing.
Ik heb slechts een deel van mijn bestelling ontvangen. Wat nu?
Heb je een deel van je bestelling niet ontvangen, dan kan het zijn dat sommige boeken nog in productie of in herdruk zijn. Deze boeken zullen verstuurd worden zodra ze verschijnen of de herdruk in ons magazijn binnenkomt. Bekijk hiervoor de verschijnings- of herdrukdatum op de boekpagina.
Bezorgopties & -kosten
Met welke pakketbezorger wordt de bestelling verzonden?
Onze pakketten worden verstuurd door Centraal Boekhuis via PostNL (doorgaans) of Bpost.
Pakketbezorger gemist?
Ben je niet thuis op het moment dat de pakjesbezorger voor de deur staat, dan ontvang je van PostNL en e-mail met alle informatie over de locatie van je pakje. Zo kan je de meest actuele informatie over jouw pakje altijd en overal raadplegen.
Hoe snel wordt mijn pakket bezorgd?
In België en Nederland is de levertijd 2 werkdagen.
We doen er alles aan om je pakje zo snel mogelijk bij je thuis te bezorgen. Bestel je een boek vóór 23:00 uur, dan heb je het meestal binnen de 48 uur in huis.
Wij en de pakjesdienst doen er alles aan om de bestelling op tijd bij jou te leveren. Helaas kan het door onverwachte omstandigheden en/of incidenten buiten onze invloedssferen voorkomen dat wij toch niet op tijd kunnen leveren.
Wat zijn de verzendkosten?
Bij bestellingen boven €29,99 is de verzending gratis.
De verzendkosten voor België en Nederland bedragen €4,99 bij aankopen onder €29,99.
Bezorgen jullie ook in het buitenland?
Houtekiet levert momenteel in België en Nederland.
Retourneren
Ik wil het geleverde artikel niet houden. Mag ik het terugsturen?
Als je bestelt via onze webshop heb je het recht om je bestelling binnen de 14 kalenderdagen te retourneren, te rekenen vanaf de eerste dag volgend op de levering.
Je aankoop terugsturen doe je als volgt:
- Stuur een mail naar klantendienst@vbku.be met vermelding van het ordernummer en het artikel dat je wenst terug te sturen.
- Via e-mail ontvang je een bevestiging van je aanvraag en het retourformulier.
- Stuur ons het artikel dat je wilt retourneren onbeschadigd en in de originele verpakking terug.
- Is het artikel in op ons kantoor aangekomen, dan zorgen we zo snel mogelijk voor de terugbetaling.
Betaalmethodes
Op welke manieren kan ik betalen?
Je kan betalen via Bancontact, Mastercard, Maestro, Visa en iDEAL.
Klachtenprocedure
Heb je een klacht?
We hopen natuurlijk dat al onze klanten tevreden zijn. Mocht je toch een klacht hebben, dan kan je die binnen 2 maanden na bestelling doorgeven aan VBK België. Je kan contact opnemen via klantendienst@vbku.be. We doen er alles aan om je klacht binnen 7 werkdagen te behandelen.
Meer informatie over de klachtenprocedure kan je in Artikel 13 van de Algemene Voorwaarden terugvinden.
Factuur aanvragen
Ik zou graag een factuur ontvangen van mijn bestelling via de webshop. Waar kan ik die terugvinden?
Als je een factuur wil van je bestelling, kan je mailen naar klantendienst@vbku.be. Wij helpen je graag verder.
B2B
Ik heb een winkel, kan ik een bestelling bij jullie plaatsen?
Neem contact op onze collega's van sales via verkoop@vbku.be. Zij helpen je graag verder.
Nog een andere vraag?
Staat jouw vraag er niet bij?
Neem contact met ons op via klantendienst@vbku.be en we helpen je zo snel mogelijk verder